15 Januari 2010

Serangan pengganas di felda kota gelanggi 01


Selama ini kita sering mendengar di TV atau membaca di akhbar tentang serangan pengganas, namun kali ini saya telah menyaksi dan mengalami sendiri peristiwa tersebut, memang hebat, ketika serangan tersebut berlaku, penduduk tempatan bertempiaran melarikan diri.

Ada yang berlari keluar dari rumah dan berlindung di rumah jiran, ada yang berlari dan berlindung di sebalik pokok, ada yang lari masuk kereta dan beredar ketempat yang lebih selamat.

Begitulah hebatnya serangan pengganas kali ini, tanpa rasa belas kasihan, tentera-tentera pengganas menyerang dan terus menyerang. Malangnya serangan tersebut pula di lakukan betu-betul dikawasan perniagaan dan disekitar rumah serta jiran saya, apa lagilah saya dan keluarga, serta jiran pun turut melarikan diri juga, namun kemana sangatlah yang mampu kami lari .

Serangan tersebut bermula jam 6.00ptg dan berakhir sejam kemudian iaitu sekitar jam 7.00 mlm, setelah serangan tersebut tamat, maka kami pun meninjau kerosakan harta benda yang telah kami alami.

Setelah di periksa didapati seorang pemuda telah tewas teruk, pemuda tersebut iaitu Abdul Salam, yang juga anak jiran saya, telah di di kejarkan ke Hospital Jerantut dan di tahan sehingga keadaan kembali pulih.

Semasa tentera pengganas melakukan serangan dengan melepaskan bom asap, satu pasukan lain pula merayau-rayau di sekeliling rumah dan juga dalam rumah mencari dan mengendap kedalam bilik mandi, dalam kolah, pasu bunga dan apa juga yang boleh di syakki sebagai tempat pembiakan sejenis benda halus tetapi merbahaya.

Akhirnya tentera-tentera pengganas dan pasukan pemusnah tersebut beredar setelah hari hampir malam, setelah saya tanya pasukan manakah yang berani melakukan serangan di dalam keadaan negara Malaysia yang aman damai ini .

Saya di beritahu bahawa pasukan tersebut rupanya dari Jabatan Kesihatan Jerantut, yang menyembur asap bagi membunuh baka-baka nyamuk aedes di sekeliling kawasan perniagaan felda kota gelanggi 01.

Semua ini di lakukan kerana seorang pemuda, Abdul Salam bin Hj Nasir, ia itu anak jiran saya Hj.Nasir Jaafar dikejarkan ke Hospital semalam dan terpaksa ditahan di wad kerana di syakki terkena demam Denggi .



Aiiii pengganas pompuan pun ada juga ? Hai...... peluru dah habis ke.............








2 ulasan:

Redz da Tsar berkata...

Hehe... Terbaik la...
Kalau kena serang betoi-betoi gone ek?

Ada denggi ka? Bahaya tue.. Positif denggi or just sapek denggi?
Mintak jauh la~

LKTP1436 berkata...

Redz da Tsar,

Terima kasih,
Kalau kena serang betoi-betoi, koi lari dlm gua gelanggi.....kah..kah..kah..jngn marah.