09 Januari 2010

Antara dua kekeliruan .........

Oleh kerana penggunaan kalimah Allah oleh gereja Kristian masih belum sejuk, maka saya sekali lagi ingin menarik perhatian anda semua terhadap isu tersebut, kali ini berkaitan kekeliruan dari aspek kepenggunaannya.

Kekeliruan pertama adalah berkaitan apa yang terdapat daripada poster dibawah, tetapi saya rasa kekeliruan ini hanya akan melibatkan kanak-kanak sahaja......................
Orang dewasa rasanya tidak akan keliru, kecuali bagi mereka-mereka yang sangat jahil tentang Ugama Islam.



Namun kekeliruan bagi gambar di bawah ini, saya percaya, akan melibatkan semua orang samada kanak-kanak, orang dewasa atau tok-tok lebai sekali pun.......

Kekeliruan yang saya maksudkan ialah, dari apa yang kita lihat daripada gambar diatas, di mana satu tunjuk perasaan telah dilakukan di Masjid Shah Alam semalam, para pendemontrasi ini telah membawa poster diatas dan memijak gambar Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

Persoalannya poster yang mereka pamerkan itu pada pendapat saya, boleh mengelirukan, Allah untuk Islam sahaja.

Bukankah Allah itu Tuhan semua manusia di dunia ini...........tidak terkecuali sesiapa pun, sama ada dia orang nak percaya atau tidak, hakikatnya Allah untuk semua...........

Tuhan hanyalah satu, iaitu Allah, mana betul Allah untuk orang Islam sahaja........

Apakah ada tuhan lain untuk Kristian, ada tuhan lain untuk Buddha, ada tuhan lain untuk Hindu ?

Hakikatnya kita tidak mengiktiraf tuhan-tuhan patung mereka itu, yang ada hanyalah Allah, oleh itu perbuatan orang diatas itu tidak betul, mengatakan Allah untuk orang Islam sahaja, adalah ajaran sesat...... tak gitu ustaz..........

Saya percaya Khalid Samad menjadi punca kemarahan para demontrasi ialah kerana gara-gara menerangkan konsep inilah......... jadi salahkah Khalid Samad ?







3 ulasan:

Redz da Tsar berkata...

Ini satu artikel yang sinis atau tepat? Tak dapat agak la~

LKTP1436 berkata...

Salam sdr Redz da Tsar,

Sebenarnya artikel ni saya tulis setelah saya terpandang berita dan gambar tunjuk perasaan di Masjid Shah Alam semalam.

Jadi itulah pendapat saya, soal org lain nak bersetuju atau tidak, saya tak boleh nak buat apa.

Terima kasih kerana memberi ulasan di blog saya, blog sdr sudah saya senaraikan di Forum Rakyat, supaya senang saya nak baca bila sdr tulis yg baru nanti.

Sekali lagi terima kasih.

Redz da Tsar berkata...

Hehe...
Maaf, tadi salah baca... tak baca betul-betul ayat terakhir tue...

Maknanya entri ini tepat, bukan sinis... Hehe...

Biasa la, orang pahang kan kaya dengan sinis...

Saya setuju pendapat saudara... Saya dah tulis kat dalam Facebook tentang hal ini... Saya setuju dengan pandangan YB Khalid dengan penambahan Dr.Asri terangkan...

Salam oerkenalan~ Lagi satu, saya kenal blog nie dari blog Dzul~