20 Januari 2009

NAK TAHU APA DIA PERATURAN GILA BABI ?

Belum pernah lagi aku ( tak sesuai, kalau cakap kasar menggunakan perkataan, saya ) sebelum ini, menggunakan kata-kata kesat, semasa menulis didalam blog, tetapi bila sampai bab undang-undang pemakaian tali pinggang keledar di tempat duduk belakang, terlintas pulak aku untuk menggunakannya, apa dia ? Peraturan gila babi, apa dia ? Peraturan gila babi .

Bertambah-tambah lagi bila ada member yang mengapi-apikannya, member kita tu pulak bukan sembarangan orang, dia sekarang adalah ahli Parlimen Rembau, Negeri Sembilan, merangkap menantu Perdana Menteri pula, siapa dia ? Khairi Jamaluddin. dialah yang cakap macam tu............

Beliau sekarang didalam proses pertandingan ketua pemuda UMNO Malaysia, Khairi Jamaluddin ni, kalau saudara-saudara nak tahu, di segi keberanian, agak ganjil orangnya.

Apa sebab, aku cakap macam tu................ Oooooooo......sebabnya dia boleh istiharkan didalam blognya SUKJ tu, siapa musuh utamanya, katanya musuh utamanya ialah Musuh Politik No.1 Tun Dr.Mahathir , dia juga mempromosi dirinya dengan " KJ - Pemimpin Global masa depan,"
Beginikah adat & budaya Melayu?
Layakkah orang seperti ini menjadi Pemimpin
negara di masa depan? Lupa diri ketika berkuasa.
[Sentiasa klik gambar di atas]

Dia juga sanggup mengkritik lawan politiknya (Khir Toyo) dan lain-lain lagi .............. nak tahu lebih lanjut, carilah sendiri .

Apakah Khairi Jamaluddin akan mencapai cita-citanya untuk menjadi ketua pemuda UMNO mac nanti ? tunggu dan lihat .

Dibawah adalah catitan petikan dari blognya...................

Apa ? malas nak klik diatas, nak baca terus.........................o k baca terus, nak lebih lagi kena lah
klik juga weh .............

Saman tiada tali pinggang belakang boleh dibatalkan

KUALA LUMPUR 16 Jan. — Pemandu kenderaan yang disaman polis atau pegawai penguatkuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) kerana tidak memasang tali pinggang keledar belakang pada kenderaan boleh melaporkan kes itu kepada Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) bagi membolehkan saman itu dibatalkan. [Rujuk]

[Ulasan Sukj]

1) Undang-undang 'bidan terjun'. Disebabkan masa sekarang isu babi masih panas, maka lebih simbolik jika ia dipanggil 'peraturan gila babi'.

2) Hanya tahu buat peraturan, tetapi tidak tahu menyelesaikan masalah.

3) Jika ada 4 penumpang belakang, hanya 3 penumpang sahaja yang wajib pakai. Habis adakah nyawa penumpang ke-4 itu sama taraf nyawa babi.

4) Warga asing/kenderaan asing dikecualikan daripada peraturan ini.[Lagi banyak babi]

5) Sedangkan masalah 'Mat Rempit'(babi gila) termasuk yang terang-terang memandu secara 'sonsang'...pun tidak mampu untuk selesaikannya.

6) Jika tak tahu menyelesaikan masalah, buatkan sahaja peraturan seperti berikut:

a. Setiap pasangan yang baru berkahwin dibenarkan mempunyai 3 orang anak sahaja.

b. Jika mahu anak 5 orang, sila tanda tangan persetujuan mampu membeli kereta MPV(7 penumpang). Buktikan dengan 'penyata bank'.

Nah dah puashati ? ......................................


1 ulasan:

GayaPeneroka berkata...

ha......ha....
Aku tak ada kereta......