17 Disember 2009

Atuk-atuk yang tak laku ..........

http://lh6.ggpht.com/_k6h1DIEhlt8/SbmuZwiB9pI/AAAAAAAAA_I/Kr7PIFjSFZQ/bung_thumb%5B12%5D.jpg
Gegar seketika buat peminat-peminat pelakon Zizie Ezette akibat berita kononnya beliau mahu bernikah dengan Datuk Bung Mokhtar Radin, ehhhh apa salahnya, kalau benar beliau mahu bernikah.

Yang riuh tu ialah kerana Zizie tu nak bernikah dengan suami orang .........tetapi kata Zizie...

Tolong bagi tahu saya, siapa yang hendak berkahwin dengan suami orang? Sepanjang hidup, sudah banyak kali saya mengelak bercinta dengan suami orang sebab tak mahu melukakan hati wanita lain. Tetapi kalau itu jodoh yang tuhan berikan kepada saya, apa yang saya boleh buat lagi? Saya pernah bercinta dengan lelaki bujang, tetapi kami tidak berjodohan, jadi sekarang saya serahkan segalanya kepada takdir sajalah.

Zaman sekarang ni, ramai perempuan/gadis/janda yang jelita, mengejar lelaki yang bergelar Datuk, maklumlah Datuk-datuk ni kebanyakkan nya kaya-kaya belaka.

Apabila berkahwin dengan gadis-gadis jelita seperti Zizie tu, semua kemahuan akan dituruti, nak kereta besar akan dibeli, rumah besar akan dibeli, pendek kata semuanya dapat, mana dia orang tak nak..................itu sebab Datuk-datuk ni laris macam goreng pisang panas !.

Tetapi kepada Atuk-atuk pula macam mana ? siapa Atuk-atuk ini ?

Atuk-atuk ini ialah para duda-duda yang kematian isteri di ketika usia sudah tua .....golongan ini nampaknya semakin meningkat.

Kepada Atuk-atuk jenis ini siapa yang mahu..................atuk-atuk yang tua dan miskin !

Atuk-atuk yang tua dan miskin ni kebanyakkanya berada didalam felda, sekarang ini ramai sekali peneroka yang sudah bertitle duda atau janda, mereka ini kebanyakkannya bergelar kalau lelaki di panggil Atuk manakala kalau perempuan di panggil Nenek.

Kepada yang bergelar Nenek, saya rasa tiada masaalah sangat, sebab mereka mudah menyesuaikan diri dengan keadaan, tetapi kepada yang bergelar Atuk, saya perhatikan ada masaalah sedikit.

Orang lelaki ni .............. kebanyakkannya kerja yang paling malas dilakukannya ialah memasak, membasuh dan mengemas rumah.

Anak-anak pula tinggal dan bekerja jauh, oleh itu mahu atau tidak, semua kerja perlu dilakukan sendiri ................itulah yang lecehnya...tapi nak buat macam mana ?

Di tempat saya ini ada beberapa orang duda yang sudah puas keliling kampung mecari pasangan, tetapi tak dapat, puncanya, kebanyakkan janda tak mahu berkahwin lagi, maklumlah janda-janda peneroka ni ada pencen!, iaitu hasil ladang RM2,000.00 sebulan, mana mereka mahu berkahwin lagi, bagi mereka berkahwin hanya menyusahkan saja.......

Maka terkapai-kapailah si duda yang bertaraf Atuk ini kehulu kehilir mencari tak dapat-dapat........................

Apakah anda boleh tolong mencarikan mereka-mereka ini pasangan ?









Tiada ulasan: