16 Ogos 2010

Saman Terhadap Suara Keadilan Bermula



Felda dan anak syarikatnya, Felda Global Ventures Holdings memfailkan saman malu RM200 juta terhadap enam defendan berikutan penyiaran artikel "Felda bangkrap" dalam akhbar Suara Keadilan.

Saman itu difailkan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur jam 3.11 petang tadi. Mereka yang dinamakan sebagai defenden ialah Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Timbalan Presiden Syed Hussin Ali, pencetak dan penerbit Suara Keadilan. ( Berita selanjutnya )


Setelah riuh rendah berkaitan hasrat felda mahu menyaman Suara Keadilan sejak beberapa minggu yang lepas, maka hari ini hasrat tersebut telah di tunaikan oleh felda sepertimana berita terkini diatas.

Bagi saya, berdasarkan pengalaman yang lepas, berdasarkan trend penghakiman yang dikenakan kepada puak-puak pembangkang selama ini, saya sangat yakin bahawa Suara Keadilan akan dihukum membayar RM200 juta seperti mana yang dituntut.

Apabila hukuman ini dilaksanakan, maka Parti Keadilan Rakyat pasti akan lumpuh, maka secara tidak langsung suara-suara yang mengkritik felda pun akan senyap.

Maka akan adalah suara-suara yang mengatakan " Padan muka nak mengata felda bangkrap sangat ......."

Itu hanya andaian saya sahaja, apakah saudara-saudara juga memiliki dan mempunyai pemikiran yang sama seperti saya ?





Tiada ulasan: