12 Ogos 2010

Bazar Ramadhan di Felda Kota Gelanggi 01, 2010

Hari ini adalah hari kedua kita umat islam berpuasa, seperti tahun-tahun yang lepas, tahun ini para peniaga yang terdiri dari peniaga tahunan, yang berniaga hanya setahun sekali pun sibuk membuka gerai masing-masing, kali ini seperti tahun-tahun yang lepas, saya akan mengisi ruangan ini dengan gambar-gambar yang diambil disekitar bazar ramadhan tahun ini.


Oleh itu kepada anak-anak muda yang merantau nun jauh dari kampung, bolehlah anda membandingkan diantara kueh mueh yang di jual dibazar ramadhan di kampung anda dengan kueh mueh yang di jual ditempat anda merantau serta suasana herok pekok dan hingar bingar di perantauan dengan herok pekok di tempat anda....................


Apakah benar seperti kata pepatah, hujan emas di tempat orang, hujan batu di kampung sendiri, baik lagi dikampung sendiri..............betul ke.......?

Walau apa pun, hanya inilah sahaja yang ada di jual di kampung anda, munkin penjualnya terdiri dari kawan-kawan, adik beradik, saudara mara, jiran atau paling tidak kenalan anda, malah kalau bernasib baik didapati rupanya, diantara penjual tersebut adalah ibu bapa anda sendiri.......tak kisahlah kan....................... inilah yang dinamakan kehidupan.

Namun untuk pengetahuan anda, didalam ramai-ramai peniaga ini, telah berlaku kekurangan seorang, beliau yang saya maksudkan ialah Allahyarham Puad...........pada tahun lepas dia ada berniaga dengan menantunya............namun tahun ini tiada lagi.......dah meninggal dunia.(gambar dibawah)

Tiada ulasan: