02 Ogos 2010

Kini Maxis pula pasang 3G

Kalau dulu, Celcom memasang sistem 3G di pencawang pemancar telekomunikasi di Felda Kota Gelanggi 01, hari ini Maxis pula tidak mahu ketingalan/kalah dengan memasang juga sistem 3G nya .

Cumanya didalam kerancakkan perlumbaan kedua-dua syarikat telekomunikasi ini, kalau di sesetengah tempat, terutama di kampung-kampung tradisional, sewaan tapak tanah untuk pencawang ini di perolehi terus oleh tuan tanah, jumlah sewaannya agak lumayan juga, khabarnya RM 2,000.00 sebulan.


Namun didalam kawasan felda saya percaya sewaan ini di bolot oleh Felda, oleh itu saya mencadangkan kepada ahli jawatan kuasa kemajuan kampung (JKKK) supaya apabila bermesyuarat, mengusulkan/mendesak kepada felda agar wang ini di masukkan kedalam tabung JKKK dikawasan pemancar itu didirikan, boleh juga di buat untuk menambah pelbagai bayaran di dalam rancangan.

Alaaaah....kan felda banyak duit, buat apalah hasil sumber tempatan macam sewaan pencawang itu pun mahu dikaut oleh felda juga.

Walau macam mana pun, munkin ini tidak salah felda, maklumlah selama ini munkin tidak ada cadangan dari mana-mana pihak agar duit sewaan itu dimasukkan kedalam tabung JKKK setempat.

Oleh itu selepas ini bolehlah ajk JKKK yang ada mempunyai pencawang telekomunikasi di tempatnya, membuat usul ini. ( saya bukan ajk JKKK di tempat saya, munkin Omar Sahlan (gaya peneroka ) boleh bawa usul ini )

Tiada ulasan: