12 Julai 2009

Imbasan Mesyuarat Agong PKPKM Bahagian Negeri Pahang

Hari ini saya menghadiri Mesyuarat agong dwi tahunan Persatuan Kebangsaan Pekebun-Pekebun Kecil (PKPKM) bahagian negeri Pahang kali ke- 17, 2009 - 2011 yang diadakan di Dewan Rakan Muda Bandar Baru Kerayong di Daerah Bera, sebagai salah seorang wakil dari felda kota gelanggi 01.


Upacara perasmian di lakukan oleh YB Adun Kemayan En. Fadhil Osman, yang mewakili YB Dato' Sri Ismail Sabri Bin Yaakob yang tidak dapat hadhir.

Yang menariknya YB En. Fadhil ini adalah ahli PKPKM seumur hidup dan pernah, sebelum menjadi wakil rakyat, menjadi wakil kemesyuarat PKPKM yang diadakan dua tiga tahun yang lepas mewakili cawangannya, beliau ada memberikan no. telefonnya untuk di hubungi jika ada masaalah dikalangan Pekebun kecil (019-2602456)


Antara cawangan yang menghantar wakil ialah dari Felda Purun, Bkt Kepayang, Sebertak, Kumai, Keratong 4, Lakum Baru, Keratong 1, Keratong 3, Kota Gelanggi 1, Kota Gelanggi 2, Kuala Lipis, Jenderak Utara, Jengka 6, Temerloh, Jengka 9, Jengka 16, Jengka 10, Jengka 17, Sg. Tekam Utara, Chini , Jengka 5, Mengkarak , dan Jengka 19.



Kini PKPKM bahagian negeri Pahang di ketuai oleh seorang peneroka dan juga usahawan dari Felda Kumai iaitu En. Mat Ali Bin Musa.



Majlis berakhir jam 1.30 tng hari.






1 ulasan:

Hanisham Ab Halim berkata...

Salam Tuan,
Bila tengok gambar2 yang tuan postkan ada sekali gambar ayah saya. Wakil dari Kota Gelanggi 2.