20 Februari 2010

Konvensyen Peneroka Felda anjuran PKR

Hari ini saya menghadiri Konvensyen Peneroka Felda anjuran Parti Keadilan Rakyat yang di adakan di Dewan Pas Kawasan Jerantut di Kampung Temin.

Kehadirannya memuaskan dan saya rasa lebih beruntung kerana berpeluang untuk kali pertama bertemu rakan-rakan blogger, antara yang saya temui ialah Gaya Peneroka, selain itu saya juga berkesempatan bertemu dengan blogger terkenal, Cucu Mat Kilau yang juga hadhir membuat liputan.


Antara pembentang kertas kerja yang paling popular ialah Presiden " Anak " Mazlan Aliman

dan peguam peneroka Felda Kemahang 3 iaitu Wan Rohimi Wan Daud.








Oleh kerana Pahang Daily Online sudah membuat lapurannya,maka saya malaslah nak ulas lagi, memadailah di sini saya perturunkan sahaja Laporan Dari Konvensyen Peneroka Dan Generasi Ke-2 Felda Kebangsaan Di Jerantut !! yang di buat oleh Cucu Mat Kilau tersebut.

Sekian.




Berikut adalah sedutan dari dua kertas kerja.

(1) Kertas kerja Mazlan Aliman di Konvensyen Peneroka ...

(2) Kertas kerja ke 2 dari Dr Syed Husin Ali

Felda Logo

Tiada ulasan: