31 Disember 2012

Arahan Dari Pengarah Besar Felda


Faizol Ahmad, pengarah besar felda yang baru di lantik telah mengeluarkan arahan kepada pengurus-pengurus  felda diseluruh negara supaya menghalang segala aktiviti ceramah dari mana-mana parti politik agar tidak diadakan didalam kawasan felda, menggunakan kuasa yang sedia ada pada pengurus-pengurus  dibawah akta GSA, alasannya bagi mengekalkan keharmonian di dalam felda.

Arahan ini di berikan secara terbuka semasa taklimat kpd para perwakilan kpf di dewan perdana felda pada 27.12.12.

Yang menjadi persoalannya, kalau mengikut arahan yg di berikan, semua parti politik tidak boleh bergiat di dalam rancangan, hanya kakitangan felda sahaja yg boleh memberikan penerangan tetapi hakikatnya, umno boleh, malah di berikan kerjasama penuh, ini arahan apa namanya............... arahan taik kucing !

Di dlm negara demokrasi, rakyat bebas berpolitik, apabila di sebut berpolitik, mana munkin hanya di bolehkan menyokong kerajaan semata-mata, rakyat juga di bolehkan menyokong polisi parti-parti lain yang berdaftar bagi persediaan menghadapi PRU dan memilih kerajaan baru setelah parlimen di bubarkan.

Apa ni ....... umno dah betul-betul terdesak sehingga memperalatkan pengurus rancangan bagi menghalang peneroka dari mendapat maklumat selain dari BN. 

Konon kerana mahu jaga keharmonian, ini pun satu hujah yang tidak boleh dipakai, kita kena ingat, didalam felda atau di mana-mana perkampungan baik di kampung tradisional, dalam kawasan perumahan di bandar akan wujud pelbagai parti politik, apakah ada akta yang boleh menghalang rakyat dari menyertai mana-mana parti politik ?.

Kalau begitu usahlah di tulis di dalam perlembagaan negara Malaysia bahawa Malaysia adalah sebuah negara demokrasi, sebut saja bahawa di Malaysia ini hanya Umno sahaja yang akan memerintah sampai kiamat.

Kesimpulannya  jika di takdirkan Allah selepas PRU ke13 nanti Pakatan Rakyat yg berkuasa, selepas itu kerajaan PR beri arahan, hanya parti yang menyokong PR saja boleh bergiat aktif di dalam rancangan, Umno atau mana-mana parti yang menyokong BN tidak boleh, apa kamu sokong ke....... itu sebab jika mahu buat peraturan mesti adil..... jika tak boleh berpolitik, semua tak boleh.......Umno tak boleh dan PR juga tak boleh..... boleh ke begitu ?


Tiada ulasan: