16 April 2009

Posmen menyembunyikan surat di felda kota gelanggi 01 ...................


Kisah Posmen menyembunyikan surat pernah berlaku di felda Chini, beberapa tahun dahulu, saya tidak pasti tahun berapa dan Chini berapa, munkin rakan saya blogger " gaya peneroka" ada maklumat tentang perkara tersebut.

Kini kes yang sama berlaku pula di felda kota gelanggi 01, Posmen tersebut bertugas merangkumi juga di felda kota gelanggi 03, iaitu jiran kampung felda kota gelanggi 01 serta di felda kota gelanggi 02 dan 04, juga di felda sungai tekam getah.

Memanglah diakui kawasan tugasannya agak luas, tetapi saya tidak pasti pula adakah beliau seorang yang bertugas dikawasan seluas itu atau ada Posmen lain yang membantunya, tetapi surat yang perlu diagihkan setiap hari tidaklah banyak jika hari-hari biasa, cuma dihari perayaan iaitu kad hari raya dan diawal tahun iaitu penyata dividen ASN sahaja yang banyak.

Jikalau dia menghantar surat tersebut setiap hari, munkin masaalah lambakkan surat tersebut tidak akan berlaku, tetapi munkin dia membiarkan sahaja surat tersebut dengan tidak dihantar kepada penerimanya, dengan berbuat demikian, pada fikirannya dan memang pun begitu, kerjanya menjadi ringan, relax dan senang.

Akhirnya beliau ditangkap, setelah ada yang memberikan maklumat kepada polis bahawa dia menyembunyikan surat sebanyak 15 guni ? didalam bilik dirumahnya.

Patutlah beberapa bulan lepas, saya tidak menerima bil internet dan telefon menyebabkan internet saya hampir kena potong, rupanya dia menyembunyikan surat tersebut didalam biliknya, memang dia sengaja mencari susah.

Kini dia didalam penyiasatan polis dan akan dibicarakan dan jika didapati salah, munkin akan di penjarakan macam Posmen di felda Chini dulu................................

( gambar posmen yang tersiar diatas, bukan yang kena tangkap itu )
Felda Logo

Tiada ulasan: