29 April 2009

Expose Mistik…................Hati-Hati Dengan Penipuan

Lagi penipuan, kali ini, berkaitan perubatan tradisional seperti mana yang di ceritakan oleh.....

Sejak aku menulis entry berkaitan dengan program Expose Mistik yang terkenal di Astro baru-baru ini, aku menerima komen yang luar biasa hingga mencecah lebih 100 komen kesemuanya

kebanyakannya mencari nama dan alamat pengamal perubatan Islam yang tersiar dalam program tersebut

aku mengambil keputusan untuk meluluskan semua komen yang diberi dengan niat untuk memudahkan mereka yang bermasalah ini mencari jawapan kepada persoalan yang bersarang di benak mereka masing-masing

tidak kurang juga ada visitor blog ini yang ‘recommend’ atau mencadangkan si polan dan si polan kononnya orang tersebut pandai dalam bidang perubatan tradisional ini dan macam-macam lagi

namun aku sangat terkejut kerana mendapat tahu ada orang yang tidak bertanggung jawab telah menggunakan populariti rancangan ini untuk menipu orang ramai

oleh itu aku berharap sangat mereka yang mempunyai masalah supaya jangan menambah masalah mereka dengan percaya atau tertipu dengan kelicikan orang yang tidak bertanggung jawab ini

siasat dulu sebelum pergi berubat dengan mana-mana pengamal perubatan yang mereka percaya, dan yang penting, pihak produksi dan stesen penyiar ASTRO tidak pernah melantik mana-mana ejen atau individu untuk jadi ‘orang tengah’ di antara pesakit dan juga pengamal perubatan yang dimaksudkan

Jangan sampai ditipu dan tertipu!

Tiada ulasan: