25 November 2010

Sampai bila nak taat ni weh......

Terowong, jambatan tonjol keunikan PLBE




Terowong larut antara terowong kereta api elektrik yang pertama di negara ini.



SATU ketika dahulu kereta api merupakan pengangkutan utama penduduk negara ini. Ia satu-satu jalan perhubungan yang lancar dan selesa dari utara ke selatan dan ke pantai timur semenanjung.
Tetapi apabila Lebuhraya Utara Selatan wujud, penggunaan kereta dan bas menjadi lebih cepat dan mudah. Berkereta dari utara ke selatan tanah air menjadi lebih senang.

Diatas tu hal pembangunan diUtara


Di bawah pula di Johor........Pahang mananya  ?


Kerajaan perinci bina jambatan  ( Klik )

PASIR GUDANG: Datuk Seri Najib Razak, berkata kerajaan akan mengkaji kemungkinan membina jambatan menggantikan Tambak Johor seperti disarankan Sultan Johor, Sultan Ibrahim.


Sejak Datuk Sri Najib menjadi Perdana Menteri, saya tertunggu-tunggu pengumumannya mengenai sesuatu projek yang mengkagumkan dilaksanakan di Pantai Timur amnya dan di Negeri Pahang khasnya, namun sehingga ini semua itu hanya sekadar mimpi sahaja.

Rakyat Kedah semasa Tun Mahathir menjadi PM mendapat pelbagai projek yang tidak munkin dilaksanakan jika bukan orang Kedah yang menjadi PM, namun orang Pahang hanya dapat berbangga setakat orang Pahang dah jadi PM tetapi rakyat Pahang tak merasa apa-apa.

Apakah orang Pahang tidak terfikir untuk memberikan sesuatu isyarat bahawa orang Pahang marah dengan keadaan ini , dan isyarat yang paling berkesan ialah melalui peti undi, tetapi orang Pahang ni payah nak melakukannya kerana ketaatan mereka  dah peringkat gaban.

Tidak cukupkah lagi pengajaran dengan penutupan LKWJ dan DARA sedangkan egensi serupa dinegeri lain tidak di tutup, semuanya gara-gara ketaatan melampau inilah....................fikir-fikirkanlah........





1 ulasan:

Gaya peneroka berkata...

x nak komen kerana semuanya benar belaka....