14 Julai 2010

Belajar Buat Dadah Melalui Internet




BEBERAPA peralatan memproses dadah yang
disiarkan dalam salah satu laman web.


KUALA LUMPUR - Percaya atau tidak, pengedar-pengedar dadah dan penagih kini mampu menghasilkan dadah syabu seberat 10 kilogram bernilai ratusan ribu ringgit hanya dengan berpandukan maklumat daripada Internet di rumah.

Lebih menarik, modal yang diperlukan untuk melakukan kerja haram itu kira-kira RM2,000 sahaja. Ketika mendedahkan perkara tersebut, seorang remaja yang dikenali sebagai Amir berkata, wang tersebut diperlukan untuk membeli lapan jenis bahan kimia bagi memproses dadah tersebut.

Dia yang pernah menyertai kumpulan memproses dadah setahun lalu berkata, wang tersebut juga digunakan untuk membeli tawas biru yang merupakan ramuan utama bagi memproses dadah tersebut. "Sekiranya bahan kimia yang diproses itu mengalami kekurangan ramuan atau terlebih ramuan, seseorang penagih dadah itu boleh berhadapan dengan risiko kematian," katanya kepada wartawan Kosmo! baru-baru ini.

Berita ini menarik perhatian saya, apalah nak jadi generasi akan datang terutamanya dari bangsa Melayu, kalau dah cara-cara memproses dadah pun, telah di ajar dan disiarkan  di internet, apalah  payahnya lagi ........susah nak cakap kalau macam ni..................................

2 ulasan:

Nizam Awang Brahim berkata...

Lepas ni ramei la penagih curi atau beli laptop layari internet.Huuu bahaye ni..

LKTP1436 berkata...

itu lah, kadang-kadang teknologi juge ade keburukkannye......