24 Disember 2012

Mahkamah benar pemohonan batal AGM KPF 27 Dis






Ulasan -


Alhamdulillah, berjaya juga perjuangan " ANAK " membebaskan KPF dari cengkaman ISA SAMAD (walau pun jika ini utk sementara sekali pun) walau di kutuk, ditahan,di pukul oleh para penentang jelajah oren yg juga peneroka felda dan generasi kedua, ironinya perjuangan " ANAK " adalah utk semua.

Yg paling tdk adil didlm apa2 juga perjuangan ialah, kebiasaannya mereka yg tdk terlibat akhirnya mendapat manfaat yg paling besar, sebagai contoh di dlm pegangan KPF ini, para staf, meliputi pengurus felda dan lain2 baik di ibu pejabat felda atau di dlm rancangan felda lah yg mempunyai pegangan paling besar krn mereka boleh membuat pinjaman melalui Maybank sehingga beratus ribu ringgit ( bagi yg layak ) tetapi peneroka tdk boleh, ini dari pengalaman saya sendiri yg cuba mendapatkan pinjaman melalui Maybank di ibu pejabat felda KL di beritahu, pinjaman tersebut hanya utk staff felda sahaja, peneroka tdk terlibat, saya tanya, apa peneroka tak de duit nak bayar ke...... dia kata itu adalah arahan.

Begitulah lumrah alam !, yg bersusah payah berjuang sebenarnya tdk dpt apa2 atau dpt sikit je manakala yg senyap dan buat2 bodoh je tulah yg dpt manfaat besar..........hai...dunia2.

Lagi sebagai contoh, semasa menuntut kemerdekaan dulu pun begitu juga, yg masuk penjara keluar penjara adalah Ahmad Boestamam, Pak Sako dll tetapi yg akhirnya menjadi perdana menteri adalah Tunku Abdul Rahman yg sedap2 sebelum itu jadi DO........

Maka di sini saya mengambil kesempatan menyeru kpd yg terlibat, menentang perjuangan Mazlan Aliman dan lain2 ajk ANAK, insaflah, andalah sebenarnya yg lebih beruntung dari para penyokong jelajah oren contohnya, yg berpanas, berembun, dan menghadapi pelbagai rintangan lagi itu.

Munkin ada yg berhujjah kononya keputusan Mahkamah yg mengekalkan mesyuarat agung yg terdahulu itu merugikan kpf sendiri di masa depan krn akan timbul konfrantasi di antara geng Isa Samad dng pengerusi kpf skrg iaitu Datuk Zul, memang betul, namun jika geng Isa samad berjaya menggulingkan geng Datuk Zul juga mempunyai masaalah krn kita tahu Isa Samad adalah jerung yg sdg kelaparan.......

Kesimpulannya saya berpendapat KPF skrg ibarat mcm ikan termasuk dlm lukah, nak keluar tak boleh nak kedepan pun tak boleh, semuanya gara2 nafsu serakah manusia yg tamak yg tiada penghujungnya.

Utk selebihnya bolehlah sdr2 memberi komen masing2, saya mengeluarkan pendapat ini hanyalah sebagai seorg peneroka felda, pegangan saya didlm kpf pun sekadar puluhan ribu sahaja bukan ratusan ribu pun.......... sekian terima kasih.

Tiada ulasan: