26 Disember 2012

Arahan Mahkamah Cuba Di Persetankan

Pada hari semalam, telah heboh di internet memberitahu bahawa Hakim Mahkamah Tinggi KL, Abang Iskandar Abang Hashim, membenarkan KPF untuk mencabar keshahihan keputusan Panel Rujukan Pertikaian SKM pada 26 Nov lalu yang membatalkan Mesyuarat Agung Tahunan KPF ke 31, 20 Jun lalu.

Mahkamah juga membenarkan permohonan KPF untuk menggantung arahan SKM yg mengarahkan KPF mengadakan semula AGM pada 27 Dis ini.


Tetapi itu semalam, namun hari ini lebih kurang jam 10.00 pg, saya menerima panggilan telefon dari seorang perwakilan KPF dari Keluang Johor, bekas pegawai felda dan pernah bertugas di gelanggi 1 satu masa dulu ia itu En Jaya, bertanyakan kepada saya, adakah terima berita baru yg kononnya mengatakan AGM tersebut di teruskan, saya kata saya tidak mendapat maklumat.
 
Pada petang ini lebih kerang jam 4.00 ptg saya ke pejabat felda kota gelanggi 1 untuk mendapatkan maklumat terkini dan di beritahu dengan di sertakan salinan e-mail dari ibu pejabat felda di KL yang berbunyi .........

E- mail terdahulu adalah di rujuk.

Adalah di sahkan MESYUARAT AGUNG KPF DIADAKAN SEPERTIMANA YANG TELAH DI TETAPKAN, walaupun ada E-mail dari KPF/SKM. Semua Pengurus sila ambil perhatian dan pasti semua perwakilan hadir ke mesyuarat tersebut.

Sekian harap maklum.

SAPIE EMBONG
Penolong Pengurus Besar (k)

Saya yang menerima salinan tersebut dan membacanya dengan teliti dan fahamlah saya duduk perkara, maksudnya, esok geng Isa Samad yang memperalatkan semua Pengurus Felda supaya menghimpunkan semua perwakilan KPF yang walaupun dari segi undang-undang tidak dibolehkan, kerana sudah ada arahan Mahkamah yang menangguhkan AGM tersebut esok, TETAPI demi matlamat peribadinya, dia sanggup melanggar arahan Mahkamah, untuk cuba juga meneruskan AGM tersebut............. itulah realitinya.

Oleh itu esok, kepada perwakilan yang faham duduk perkara yang sebenar mesti membantah perancangan ISA SAMAD ini, selain melanggar arahan Mahkamah, ISA SAMAD jugs jelas cuba menghuruharakan KPF atau lebih tepat menghancurkan KPF demi matlamat peribadinya.





Tiada ulasan: