15 Oktober 2010

Pengurus Kilang Sawit Felda Kota Gelanggi 01 Bertukar


Setelah kali terakhir saya menulis pada 16hb Sept 2010 yang lalu, maka hari ini baru terlintas di hati saya untuk kembali mencoretkan sesuatu.

Itu pun setelah Che Wan, iaitu Pengurus Kilang Sawit Felda Kota Gelanggi 01 yang secara kebetulan bertemu dengan saya dimajlis singkat meraikan pertukaran beliau yang diadakan oleh Hj Nasir Jaafar di rumahnya yang secara kebetulan bersebelahan dengan rumah saya.

Beliau menegur saya dan menyatakan bahawa beliau sering membaca tulisan saya di blog ini, jadi oleh kerana meraikan beliau itu, maka patut sangatlah saya mencoretkan sesuatu mengenai beliau bersempena pertukarannya itu.

Turut Hadir di majlis kecil ini ialah Hj Hamid, iaitu Pengurus Felda kota Gelanggi 01.

Che Wan atau nama penuhnya Wan Mazlan Bin Wan Nawang berasal dari Kelantan, telah di tukarkan ke Kilang Sawit Felda Jengka 18, setelah berkhidmat selama 5 tahun di Kilang Sawit Felda Kota Gelanggi 01.


Antara jasa besar Che Wan ini ialah, melonjakkan prestasi Kilang Sawit Felda Kota Gelanggi 01
sehingga mendapat sijil RSPO.

Beliau juga ada memberitahu bahawa harga buah tandan segar sawit di Kilang Gelanggi 01 untuk hari ini adalah RM 700.00 bagi satu metrik tan .

Saya tak tahulah samada dapat merasa atau tidak harga tersebut kerana baru hari esok pemotong buah sawit saya akan masuk kebun dan potong buah, ikut rezekilah..........kalau ada rezeki tidak kemana.....









Tiada ulasan: