21 Februari 2009

SEWA PERDANA PUTERA RM 3.2 JUTA SEBULAN

Saya menyalin keratan berita akhbar dibawah ini, adalah sebagai untuk ingatan sahaja, bukan nya nak komplen tentang mahalnya sewaan kompleks A di putra jaya tu ....... lagi pun saya sedar saya siapa, hanya peneroka felda, banyak sangat cakap buat apa, bukannya laku...........

http://lh4.ggpht.com/_tVOaE-T5Y2o/R8DpHGh3ArI/AAAAAAAAADc/ClMTdZuIh1c/IMG_0958.jpg


KUALA LUMPUR 19 Feb. – Kos sewaan bangunan Perdana Putera (Kompleks A) dan Seri Satria di Putrajaya masing-masing ialah sebanyak RM3 juta dan RM200,000 sebulan.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mohd. Johari Baharum berkata, kos penyenggaraan bagi Perdana Putera (Kompleks A) yang menempatkan pejabat Perdana Menteri pula ialah RM355,708 sebulan.

‘‘Penyenggaraan Seri Satria yang merupakan kediaman rasmi Timbalan Perdana Menteri ialah sebanyak RM94,166 sebulan.

‘‘Kos pembinaan bangunan terbabit pula masing-masing berjumlah RM526.3 juta dan RM52.6 juta,” katanya dalam jawapan bertulis terhadap soalan Liew Chin Tong (DAP-Bukit Bendera) pada persidang Dewan Rakyat hari ini.

Chin Tong bertanyakan objektif asal pembinaan bangunan terbabit, kos projek, nilai penyenggaraan dan kadar sewaan yang dibayar kepada Putrajaya Holdings Sdn. Bhd.

Menurut Mohd. Johari, bilangan pelawat yang telah melawat Perdana Putera (Kompleks A) dari 2004 hingga sekarang ialah seramai 23,069 orang manakala di Seri Satria pada tahun 2008 ialah 2,054 orang.

Sementara itu, dalam jawapan bertulis kepada soalan Wee Choo Keong (PKR-Wangsa Maju), beliau berkata, tiada diskriminasi dalam soal kenaikan pangkat dan gred bagi jawatan Hakim Mahkamah Sesyen dan Timbalan Pendakwa Raya yang kedua-duanya terletak di bawah ketua perkhidmatan sama iaitu Peguam Negara.


Tiada ulasan: